Skip to content →

Maleisie 2008! Dag 19: Puur Genieten!

Dag 19
We hebben geen haast met opstaan vandaag maar toch slapen we niet uit. De omstandigheden in deze primitieve slaaphut maakt het uitslapen bepaald geen luxe. Gelukkig is het heerlijk zonnig en warm weer, en er is niets meer te merken van de zware regen van gisteren avond. We ontbijten wat op ons gemak en chillen daarna op het strand. Het blijft ons verbazen hoe groot het verschil tussen eb en vloed hier is, en we vragen ons af of die verschillen overal ter wereld hetzelfde zijn.

We besluiten dat we hier niet nog een nacht willen blijven, en dat we naar het grotere eiland gaan om daar een mooiere slaapplek te zoeken. Voor 12 uur checken we uit en regelen we een klein motorbootje die ons naar het andere eiland brengt. In de Lonely Planet hebben we al wat potentiele slaap plekken omcirkeld die binnen ons budget vallen en we laten ons daar afzetten. Het is ongeveer 10 minuten varen.

Aangekomen op een lang breed strand waar 4/5 grote resorts zitten (maar opvallend goed verborgen zijn achter de palmbomen) lopen we onze opties af en kiezen de goedkoopste uit. Lesley wilt graag zwemmen, maar ik zie dat niet zo zitten. Ondertussen heb ik nu wel vaak genoeg in het zoute zeewater gelegen, en het snorkelen is hier toch echt niet beter. Terwijl Lesley zwemt regel ik een twee-persoons kano voor in de na-middag. Daarmee peddelen we naar een verlaten stukje strand en genieten we van de rust en de natuur. Ik maak wat foto’s en we gaan daarna weer terug. We betalen per uur, en ook al kost het geen drol, we vinden het zonde om teveel te betalen.

Wanneer we terug komen op het strand spelen we een potje strand-volleybal. Eigenlijk was het meer overgooien maar het trok de aandacht van een groepje Maleisische studenten. We raken aan de praat en leren dat ze allemaal een tijdje in London hebben gestudeerd. We eindigen in een 3 vs 3 strand-volleybal duel.

Voldaan van de rustige en mooie dag trekken we ons even terug in onze kamer. Na wat opfrisserij eten we wat simpels. We willen even op internet uitzoeken op welke manier we morgen het beste in Penang kunnen komen, maar we moeten later terug komen omdat ze van generator gaan wisselen. Elk hotel hier regelt ook tours dus we lopen wat resorts af met de vraag of ze ook trips naar Penang verzorgen. Opeens hebben we nogal het probleem om de locals hier uit te leggen wat we bedoelen met de nogal grote plaats Penang. Ze doen net alsof ze het niet kennen. Na wat stukgelopen conversaties leren we dat men hier Penang Pinang noemt. Voor ons leek dit een klein verschil, maar voor de locals was het verschil groot genoeg om het niet te begrijpen. Uiteindelijk kwamen we er nog niet uit en boekten we enkel een speedboot terug naar de haven. Je zou zeggen dat ze hier toch wel wat gewend zijn met al die touristen.

‘s Avonds sluiten we ons verblijf op de Perhentuan Islands af met een rustgevende wandeling op het strand, lichtjes verlicht door de heldere maan en de vele sterren. Morgen moeten we vroeg op staan om de eerste speedboot terug naar het vaste land te nemen. Daar is het hopen dat we een aansluitende bus kunnen vinden naar het grote eiland ‘Penang’ (of Pinang)

(voor foto’s kijk op http://fotoboek.ikbenrick.nl/maleisie2008/)

Published in Maleisie 2008

2 Comments

1. Wow, vette foto’s hoor. Ik ga dit jaar ook naar Maleisie, welke plaatsen raad je me aan?

• Hey, Vet dat je gaat! Ik zou het Borneo gedeelte iedereen aanraden. Minder touristisch en prachtige natuur. Uiteraard Kuala Lumper, Cameron Highlands, Taman Negara en de Perhentuan Islands zou ik erg hoog op je lijstje zetten.

Let me know als je nog andere vragen hebt, je kan me ook altijd mailen naar rick@ikbenrick.nl.