Skip to content →

Maleisie 2008! Dag 12: Shiny Singapore!

Dag 12
Vanwege een wat rare planning vertrekken we vandaag alweer met het vluigtuig naar Singapore. Op deze manier hebben we meer tijd in Singapore en Kuala Lumpur. We staan vroeg op want we vliegen om 10:00 en het vliegveld ligt 75km verderop. We hebben geen zin om de hele reis naar het vliegveld uit te stippelen dus bestellen we lekker makkelijk een taxi.

45 minuten later, en 90 knopen lichter, staan we bij de Low Cost Carrier Terminal. De taxi meter stond ongeveer op 40 ringit, maar het is moeilijk een taxi te vinden die met de meter rijd. We doen weer de bekende checks en vliegen in 50 minuten naar Singapore. Heerlijk eens een korte reis.

Aangekomen op Singapore is het allemaal een stuk beter geregeld. Mooie, rustige, terminals met schone westerse toiletten. We krijgen onze zoveelste stempel in ons paspoort bij de douane en we mogen het land in. We nemen een shuttle train naar een andere terminal (3) en stappen op de trein naar het centrum. We moeten even het openbaar vervoer systeem leren begrijpen (is toch overal weer anders) maar dit hebben we snel onder de knie.

Via de Lonely Planet hebben we weer een hotel gevonden en zorgen we dat we er zo dicht mogelijk in de buurt uit stappen. Toch is het nog wel een stukje lopen en we komen zwaar bezweet aan bij het hotel. We boeken een kamer (zonder raam). Daar droppen we onze rugzakken en rusten we even uit. Het is een goed hotel, met schone kamers en veel faciliteiten.

We kijken op de gratis citymap van Singapore, die je op veel plekken kan krijgen. Orchard Road ligt hier niet ver vandaan. Deze straat bekend om zijn hoeveelheid aan shoppingmalls. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het er meer dan 20 zijn. En dan heb ik het over grote, en niet over van die kleintjes. Dat willen we wel mee maken, besluiten we.

Eerst ontbijten/lunchen we wat. Ik haal een Doner Kebab Wrap bij de turk en Lesley doet Thai’s. Met gevulde maagjes gaan we de shopping malls tegemoet.

Eigenlijk hebben we beide niet echt de intentie om wat te kopen (Singapore is toch een stukje duurder dan Maleisie), en al snel lopen we de shopping malls alleen nog maar in voor de airco. Tien shopping malls verder raken we op de Singapore strip met de Hiltons en de LE Meridien hotels. Afgeladen met Ferarri’s, Bentley’s, Lamborgini’s en af en toe wat boodschappen wagentjes in de vorm an Mercedess’ en BMW’s. We kijken naar de vrouwen en dochters die papa’s creditcards verkrachten. Wat een figuren.

We hebben wel genoeg malls gezien en we lopen via de andere kant terug naar het hotel. Onderweg koop ik nog een boek over de TV serie Entourage.

Terug in het hotel zijn we best wel moe en bezweet. Ik ben bang dat ik twee nare blaren onder beide voeten heb opgelopen omdat ik het de hele trip op slippers heb gelopen. We rusten en douchen wat en ik ga nog even snel internetten. De tijd vliegt en het is ondertussen al bijna 20:00. Snel nemen we de trein/metro naar China Town. Daar bevinden we ons opeens tussen de drukte. We lopen een beetje door China Town op zoek naar Satay, wat Lesley heel graag wilt eten. China Town is hier wat meer verspreid over een groter gebied vergeleken bij de China Town in Kuala Lumpur dus het kost ons wat tijd om de Satay te vinden. Post-Satay beginnen de winkeltjes langzaam aan te sluiten dus gaan we langzaam terug naar het trein/metro station. Onderweg refillen we onszelf bij de MacDonalds en nemen dan de trein/metro terug naar het hotel.

Daar valt Lesley in slaap terwijl ik nog wat internet en later nog in mijn boek lees.